Dan Brown, celebrul autor al bestseller-urilor Îngeri și demoni, Codul lui Da Vinci și Simbolul Pierdut va fi lansa în data de 14 Mai 2013 o nouă carte din această serie, numită Inferno. Și de această dată profesorul Robert Langdon, personajul principal din carte va trece printr-o serie de întâmplări și evenimente care îl vor face să fie eroul din umbră. Dintre puținele lucruri care se știu până acum despre cartea Inferno mai aflăm că aventura se va petrece în Italia iar autorul a fost profund inspirat de Infernul lui Dante Alighieri.

Având în vedere că Dan Brown este unul dintre scriitorii mei preferați, aștept cu nerăbdare să-i citesc și acest nou roman. Ce îmi place la Dan Brown este modul prin care știe să prezinte evenimentele în așa fel încât te face să fii cu sufletul la gură și să mori de nerăbdare să citești următoarele rânduri. Îmi place modul în care Dan Brown reușește să îmbine realitate cu ficțiunea, reușind să creeze practic o nouă lume, una plină de mister. Cu toate acestea ultimul roman al autorului nu m-a ”prins” deloc drept urmare l-am și abandonat după primele 50 de pagini. În schimb Codul lui Da Vinci spre exemplu mi-a plăcut la nebunie și îmi amintesc că l-am citit în două nopți.

Dacă încă nu l-ați citit pe Dan Brown trebuie să rețineți neapărat ce am spus mai sus și anume că el îmbină foarte bine realitatea cu ficțiunea astfel încât nu mai ști când vorbește de lucruri reale sau fictive. De exemplu în Ingeri si demoni (Codul lui Da Vinci) o parte din acțiune se petrece în Geneva, la CERN (Organizația Europeană pentru Cercetare Nucleară). Capitolul respectiv prezintă foarte frumos CERN-ul dar nu înainte de adăuga și o mulțime de elemente fictive astfel încât acel loc să pară unul dintre cele mai misterioase locuri de pe Pământ.

Nu pot să vă spun cât de dezamăgit am fost anul trecut când am fost la CERN, nimic nu semăna cu descrierea pe care o făcuse Brown în cartea sa. Cred că este real maxim 20% din ce a scris el în Ingeri si Demoni despre CERN. Dar cu toate acestea, ce scrie el acolo pare foarte tare… păcate că nu este chiar la fel și în realitate. Oricum abia aștept noua carte a lui Dan Brown să văd de această dată cu ce reușește să mă mai fascineze, mai ales că va pune în scenă și mai multe dintre elementele misterioase ale Italiei. Sursa: stefblog.com